Kdo chce reklamu (obecnou pochvalu, obecné nadávky) psát, místo si najde... a kdo ne, tomu bude smazána

"Udělám všechno, co ti na očích uvidím... jenom mi musíš říct, CO tam mám vidět."

"... soon I'll be on my way, spreading joy everywhere, there's no one like me..."

This could possibly be the best day ever
TODAY IS GONNA BE A GREAT DAY

Manažer vede lidi tam, kam chce, aby šli. Leader vede lidi tam, kam oni chtějí jít.

Aktuálnost článků

18. října 2013 v 12:33 |  ZELENÝ
Zdravím :)
V dnešním článku bych ráda mluvila o mém pohledu na aktuálnost článků a jejím případném vlivu na (ne)komentování.


K napsání tohoto článku mě vedlo jednoduše toto... Důvod typu "ten článek už je starý" mi přijde jako hodně špatný důvod k neokomentování. Datum zveřejnění by přeci neměl hrát žádnou roli při rozhodování, zda okomentovat. Ale především jeho obsah a jestli jste v něm našli to, co jste hledali. Pokud je to navíc aktivní stránka, kdy autor stále "žije" a přispívá, není co řešit. I 10 let starý článek může někomu dobře posloužit, pokud je stále aktuální.

A právě tohle mě přimělo k zamyšlení se nad aktuálností článků. A pro sebe jsem si je rozdělila do těchto skupin:

1) AKTUÁLNÍ JEDNOU

- můžeme sem zařadit typický deníček, který popisuje obyčejný den, kdy se neděje nic zvláštního. Jsou aktuální většinou jeden den. Pokud máte stálé čtenáře, je možná diskuze o tom dni, ale po měsíci se asi nikdo zapojovat nebude.

- dále sem patří aktuality, nebo-li informační články. To jsou články, ve kterých autor sděluje, co se s ním právě děje a jaký to má dopad na jeho přispívání. Také jsou to články o různých změnách nebo plánech. Tyto články jsou také většinou aktuální v ten moment, kdy jsou zveřejňovány, ovšem až do doby, než jsou k ničemu. Např.: dovolená skončí, změny se změní na jiné změny, plány se splní... I když změny provedené před měsícem stále platí, komentář už asi patří do obecné pochvaly/kritiky. Obzvláště pokud čtenář neznal blog před změnami a nemůže porovnat. Někdy se ovšem může jednat o velké změny a celý článek je pojat jako shrnutí, co na blogu najdete... to už je potom na vás, jak se zachováte.

- a v poslední řadě bych sem zařadila soutěže. Ty jsou aktuální, dokud neskončí. Sluší se to třeba napsat, že je soutěž ukončena, případně s jakým výsledkem. Protože pokud tomu tak není, soutěž stále trvá. Klidně i několik let. I když to platí spíše u hádanek, které nejsou nijak časově omezené.


2) AKTUÁLNÍ V SEZÓNĚ

- asi nemusím nijak zvlášť popisovat. Jedná se o témata, která jsou aktuální po omezenou dobu, ovšem po roce se jejich aktuálnost opět vrátí. Prázdniny, Vánoce, Velikonoce, škola, maturita, přijímací zkoušky,...
Myslím, že je jedno, jestli ten a ten článek s tipy na dárky byl zveřejněn loni nebo před třemi lety... posloužil stejně, nebo ne?
Komentování mimo sezónu? Pokud jako dárek za vysvědčení pečete vánoční cukroví a na Vánoce sháníte plavky, proč ne? Článek posloužil, našli jste to, co jste hledali, tak není co řešit.


3) AKTUÁLNÍ VŽDY

- sem patří naprostá většina článků, vlastně naprosto celý zbytek... skoro téměř vše... nevím, jak to říci jinak... zkrátka články, které se nevážou k žádnému konkrétnímu datu...

- recenze, názory... bojíte se snad, že se postoj autora změnil? Nevadí, hodí vám odkaz na článek s novým názorem do odpovědi

- info o autorovi... opět, pokud je změna, dozvíte se to

- tvorba... nevidím důvod, proč nenapsat komentář ke starší povídce, či kresbě... fotce, nebo grafice... vždyť je to pořád jeho práce...

- recepty, návody... zůstává, nemění se, platí pořád...

- zařadím sem i zážitky... přeci jenom se čas od času může jednat o zajímavosti, které jsou sice pro autora zábavnou minulostí, která pro čtenáře může být také minulostí a můžou si vyměnit pár slov, nebo může jít o současnost, nebo, kdo ví, možná budoucnost...


A takhle bych mohla pokračovat dál... Opravdu mě zaráží, když vidím povedený článek, ale komentáře jsou zamrzlé... nechápu to.

Napište, jak to vidíte vy, jestli byste případně něco poupravili, doplnili, nebo tak :)

Mějtě se krásně,
K!K!NK@^^
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama